Në kuadër të projektit EUrban DECO, u organizua një performancë teatrale në formën e një flash mob-i, nën drejtimin e profesoreshës Dhimitrulla Proko, me pjesëmarrjen e një grupi të rinjsh. Aktiviteti u zhvillua me qëllim të eksplorimit artistik të përvojës historike të Shqipërisë nën pushtimin fashist italian, duke synuar të rrisë ndërgjegjësimin dhe të nxisë reflektimin, veçanërisht te brezat e rinj.

Performanca u hap me një fjalim të fuqishëm që theksonte rëndësinë e kujtesës historike, lirisë dhe përgjegjësisë qytetare. Përmes dramatizimeve të frymëzuara nga tre filma të rëndësishëm shqiptarë — Përtej Mureve të Gurta, Lulëkuqe mbi mure dhe Vajzat me Kordele të Kuqe — nxënësit sollën në skenë histori personale dhe kolektive të shtypjes, rezistencës dhe qëndresës.

Secili segment u fokusua në aspekte të ndryshme të asaj periudhe:

  • Përtej Mureve të Gurta tregonte historinë e Asimesë, një vajzë e re që sfidon rolet tradicionale gjinore dhe pritshmëritë shoqërore për t’iu bashkuar rezistencës antifashiste.

  • Lulëkuqe mbi mure përshkruante përvojat e djemve jetimë nën indoktrinimin fashist, duke vënë në pah rezistencën dhe sakrificën e rinisë.

  • Vajzat me Kordele të Kuqe theksonte rolin jetik të vajzave të reja në rezistencën e nëndheshme, të cilat kundërshtonin me guxim autoritetin fashist brenda kufijve të shkollës dhe jetës komunitare.

Performancat ishin të mbushura me emocione, autenticitet dhe kontekst historik, duke ndërthurur shprehjen dramatike me vlerën edukative. Ato përcollën me sukses mesazhe shprese, guximi dhe luftës së pandërprerë për liri, duke kontribuar ndjeshëm në objektivat e gjera të projektit.

_________________________________________________________________________________________________

As part of the EUrban DECO project, a flash mob-style theater performance was organized under the guidance of Professor Dhimitrulla Proko, involving a group of young performers. The event was held to artistically explore Albania’s historical experience under Italian fascist occupation, aiming to raise awareness and spark reflection, particularly among younger generations.

The performance was introduced with a powerful speech highlighting the importance of historical memory, freedom, and civic responsibility. Through dramatizations inspired by three significant Albanian films—Beyond Stone Walls, Red Poppies on the Walls, and The Girls with the Red Ribbon—the students brought to life personal and collective stories of oppression, resistance, and resilience.

Each segment focused on different aspects of the era:

  • Beyond Stone Walls told the story of Asimeja, a young girl challenging traditional gender roles and societal expectations to join the anti-fascist resistance.
  • Red Poppies on the Walls depicted the experiences of orphaned boys under fascist indoctrination, highlighting youth resistance and sacrifice.
  • The Girls with the Red Ribbon emphasized the vital role of young women in the underground resistance, courageously opposing fascist authority within the constraints of their school and community life.

The performances were rich in emotion, authenticity, and historical context, blending dramatic expression with educational value. They successfully conveyed messages of hope, courage, and the enduring fight for freedom, ontributing significantly to the broader objectives of the project.